Єрмолаш Т.О Предмет Медсестринство у внутрішній медицині Дата 01.02.2022 Група 4А сс Практичне заняття №4 Медсестринський процес при алергійних захворюваннях

 

 

Викладач

Єрмолаш Т.О

Предмет

Медсестринство у внутрішній медицині

Дата

01.02.2022

Група

4А сс

Практичне заняття №4

Медсестринський процес при алергійних захворюваннях

 

Схема дистанційного  заняття:

Вивчити лекцію і дати відповіді на запитання  у щоденник :

 

 

І. Вирішити клінічні :

Задача №1:

Після проведення ін’єкції вітаміну В 12  хворий чере12 хвилин відчув тиснення  за  грудниною, висипання на обличчі, свербіння шкіри,запаморочення, різке нездужання, потім він знепритомнів. А/Т 90//50 мм рт.ст.

-Визначити проблеми пацієнта

-Сформулювати медсестринський діагноз

-Скласти план медсестринських втручань

 

Схема плану медсестринських втручань:

Дата –

Проблеми пацієнта-

Мета а) короткострокова-

           б) довгострокова -

Медсестринські втручання: -

Періодичність , кратність-

Кінцева дата досягнення мети-

Підсумкова оцінка ефективності догляду-

 

Задача №2:

Хворій уперше призначено ін’єкції пеніциліну для лікування гострого бронхіту по 1 000 000  ОД  4 рази  на добу внутрішньомязово. Описати  дії медичної сестри для профілактики гострих алергійних станів.

 

 

Задача3:

Хвора скаржиться на почервоніння, набряк і свербіж у місці  ін’єкції, які виникли через 7 днів після введення протиправцевої сироватки. Артралгії та гарячка

 Лабораторні зміни в крові : лейкоцитоз із еозинофілією, підвищення ШОЕ, зниження вмісту комплементу, рідше – протеїнурія.

-Визначити проблеми пацієнта

-Сформулювати медсестринський діагноз

 

 

 

 

 

 

Критерії оцінювання задач.

 

«5»

Відмінно

 

Студент правильно формулює і обґрунтовує  медсестринський діагноз,визначає проблеми пацієнта, складає план медсестринських втручань,1-неточність, що не псує якості виконаного завдання.

 

«4»

Добре

 

Студент правильно формулює і обґрунтовує медсестринський діагноз, визначає проблеми пацієнта, складає план медсестринських втручань допускає 2 –неточністі або 2- несуттєві помилки, що не псує якості виконаного завдання.

 

«3»

Задовільно

Студент допускає помилки при формулюванні діагнозу і  при визначенні  проблем , допускає  більше 2–помилок

«2»

Незадовільно

Студент  не може сформулювати діагноз, не визначає проблеми пацієнта

 

Вирішення тестових завдань:


1.Пацієнтку 28 років вкусила оса в шию. Через 10 хвилин з’явився сухий “гавкаючий” кашель, охриплість голосу, затруднення дихання, свербіня шкіри. Назвіть  стадію патогенезу, коли в організмі на утворені комплекси алерген-антитіло виділяються біологічно-активні речовини.

А. патофізіологічна

В. імунологічна

С. патохімічна

Д. доклінічних проявів

Е. клінічних проявів

 

2. До медсестри  звернулася пацієнтка зі скаргами на набряк щоки, верхньої і нижньої повіки, губ, шиї. Набряк розвинувся раптово, після укусу бджоли в ділянку шиї. Сверблячки немає. Який препарат необхідно застосувати?

А. кордіамін

В. преднізолон

С. папаверин

Д. анальгін

Е. дибазол

 

3. Пацієнта вжалила бджола в губу,  набряк губи поширився на шию, з’явилися:  осиплість голосу, гавкаючий кашель. Артеріальний тиск в нормі. Яке захворювання можно запідозрити:

А. анафілактичний шок

В. кропив’янку

С. набряк Квінке

Д. напад бронхіальної астми

Е. гострий алергічний риніт

 

4.У хворого 32 років після ін'єкції антибіотика раптово з'явилася різка слабкість, запаморочення, відчуття страху, задишка, стискання в грудній клітці. Шкіра бліда, тахікардія, гіпотонія. Попереджує дану патологію такий профілактичний захід:

А. проведення внутрішньошкірної проби на чутливість до антибіотика

В. проведення хіміопрофілактики

С. призначення димедролу

Д. проведення санітарно-гігієнічних заходів

Е. дотримання режиму харчування

 

5.Назвати метод додаткового обстеження, інформативний при синдромі, який характеризується раптовою появою на шкірі, рідше на слизових оболонках пухирів, швидким зникненням їх, свербінням:

А. плевральна пункція

В. ЕКГ

С. нашкірна проба з алергеном

Д. загальний аналіз сечі

Е. клінічний аналіз крові

 

6.З переліченого виберіть препарат для невідкладної терапії при анафілактичному шоці:

А. папаверин

В. преднізолон

С. вікасол

Д. гепарин

Е. анальгін

 

7. У чоловіка при контакті з квітковим пилом розвився приступ ядухи. Дихання шумне, чути на відстані. Затруднений видих. Об’єктивно: над поверхнею легень свистячі хрипи. При неодноразовому використанні  беротеку, бронхолітиків ефекту не було. Приступ триває чотири години.  Для подальшої допомоги  необхідно  використати:

А. глюкокортикостероїди

В. антибіотики

С. β - адреноблокатори

Д. β - адреноміметики

Е. антигістаміни засоби

 

8. Профілактичним заходом при синдромі тяжкої алергічної реакції негайного типу є:

А. збір алергологічного анамнезу

В. загартовування

С. раціональне харчування

Д. попередження простудних захворювань

Е. санація вогнищ хронічної інфекції

 

9.Хвороба проявляється раптовою появою обмеженого або дифузного набряку підшкірної основи та слизових. У патогенезі основну роль відіграють судинні реакції, передусім проникність судинної стінки. Це:

А. набряк Квінке

В. анафілактичний шок

С. сироваткова хвороба

Д. кропив'янка

Е. бронхіальна астма

 

10. Пацієнтка В., 38 років, звернулась до медсестри. Після внутрішньом'язового введення розчину ампіциліну виникла така симптоматика: неспокій, запаморочення, головний біль, шум у вухах, відчуття жару, гіперемія шкірного покриву, свербіж, уртикарне висипання, спастичний кашель, ЧД 30 за хвилину, АТ 80/40 мм рт.ст. Яке захворювання можно запідозрити.:

А. кардіогенний шок

В. токсико- інфекційний шок

С. геморагічний шок

Д. анафілактичний шок

Е. цитратний шок

 

11.У пацієнта після парентерального введення антибіотика через 25 хвилин відмічались: нудота, слабкість, біль в животі, серцебиття, утруднення дихання, на шкірі з'явились висипання у вигляді пухирів. Визначіть  стадію патогенезу при цьому патологічному стані:

А. патофізіологічна

В. патохімічна

С. біохімічна

Д. імунологічна

Е. сенсибілізації

 

12.До медсестри  звернувся пацієнт 30 років зі скаргами на набряк щоки, верхньої і нижньої повіки, губ, шиї. Набряк розвинувся раптово після укусу бджоли в ділянку шиї. В першу чергу потрібно призначити:

А. антигістамінні засоби

В. антибіотики

С. знеболюючі засоби

Д. спазмолітики

Е. серцеві глікозиди

 

13. При алергічній реакції аліментарного походження для припинення надходження алергену в організм необхідно застосувати:

А. промивання шлунку

В. гіпертонічну клізму

С. введення адреналіну

Д. введення преднізолону

Е. введення еуфіліну

 

14. Жінку вкусила за губу бджола. Вона скаржиться на ядуху, нудоту,  гавкаючий кашель. При огляді: обличчя набрякле, шкіра блідо-цианотична, дихання утруднене, осиплість голосу, АТ 100/70 мм рт. ст. Який стан розвинувся у пацієнта?

А. напад бронхіальної астми

В. кропивниця

С. набряк Квінке

Д. гострий алергічний ларингіт

Е. анафілактичний шок


 

Оцінка тестових завдань:

 

Кількість правильних відповідей (у %)

Оцінка

90 -100

Відмінно

75  – 89

Добре

51 – 74

Задовільно

до 50

Незадовільно

 

Записати діагностичні алергічні проби у щоденник і вивчити:

 

1)     Алергопроби методом ПРИК-тестів.

Цей метод заснований на нанесенні краплі діагностичного алергену безпосередньо на внутрішню сторону передпліччя з подальшим мікропроколом шкіри. Діагностика відбувається через 20 хвилин.
Позитивними вважаються ті алергени, які викликали гіперемію (почервоніння) в місці проколу більше 10 мм і папулу (припухлість) більше 5 мм.

Протипоказання:

·        Діти до 6 років

·        Вагітні жінки

·        Загострення алергологічного захворювання

·        Підвищена температура тіла

·        Атопічна шкіра

·        Сезон цвітіння алергенів

·        Схильність до судомних реакцій.


Вимоги: відсутність прийому або уколів антигістамінних препаратів протягом 14 днів до проведення алергопроби.

 

2)     Аплікаційна проба

Аплікаційна - призначена для виявлення дерматиту. На ділянку шкіри накладають попередньо змочений в розчині з алергеном маленький шматочок тканини, тампон і закріплюють лейкопластиром. Після закінчення деякого періоду часу досліджують стан аплікації і оцінюють отримані результати;

 

3)     Скарифікаційна проба

Скарифікаційна - на чисту частину шкірного покриву передпліччя наносять кілька крапель провокуючого матеріалу, крізь них скарифікатором роблять маленькі насічки і визначають анафілактичні реакції. Різновидом скаріфікаціонние проби є prick-тест, при якому на шкірі роблять легке проколювання через краплю алергену;

 

4)     Проведення внутрішньошкірних алергологічних тестів - проба на чутливість до антибіотиків

5)     НАЗАЛЬНІ ПРОБИ

Іноді лікар може призначити і провокаційні проби – назальний, кон’юнктивальну або ингаляционную.

Алерген в безпечному розведенні вводиться на слизову оболонку очей, в носові ходи або за допомогою інгалятора в дихальну системи. Поява всієї симптоматики хвороби дозволяє точно виявити вид основного подразника.

  

 

 

Список літератури:

І.Основна:

1.Медсестринство у внутрішній  медицині  підручник / В.В. Стасюк— К., 2010.

 

ІІ.ДОПОМІЖНА:

2. .Медсестринство в терапії  О.К.Демченко— К., 2001.

 

 

Завдання направити на електронну адресу :  tatianaermolash19@gmail.com

Термін виконання : 01.02.2022р.  1бригада – з 8.00  - 10.40

                                                           ІІ бригада – з 10.40-13.20

                                                           ІІІбригада – з 13.20-16.00

 

 

 

 

 

 

 

 

Коментарі

Популярні дописи з цього блогу

Єрмолаш Т.О Предмет Медсестринство в психіатрії та наркології Дата 10.11.2021 група 4А с/с Практичне заняття №3 Порушення психічної діяльності при інфекційних і соматичних захворюваннях.. Проблеми пацієнтів із шизофренією, маніакально-депресивним психозом (МДП)

Єрмолаш Т.О Предмет Медсестринство в психіатрії та наркології Дата 18.11.2021 Група 4А с/с Практичне заняття №4 Психози сенільного і пресенільного віку. Епілепсія. Розумова відсталість

4к лс 24.04.2020р. переддипломна практика